]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blob - src/engine/pcx.h
texture: Add initial support for texture exports.
[upkg.git] / src / engine / pcx.h
1 /*
2  * upkg: a tool for manipulating Unreal Tournament packages.
3  * Very simple PCX writer for saving extracted textures.
4  *
5  * Copyright © 2012 Nick Bowler
6  *
7  * This program is free software: you can redistribute it and/or modify
8  * it under the terms of the GNU General Public License as published by
9  * the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
10  * (at your option) any later version.
11  *
12  * This program is distributed in the hope that it will be useful,
13  * but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
14  * MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
15  * GNU General Public License for more details.
16  *
17  * You should have received a copy of the GNU General Public License
18  * along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
19  */
20
21 #ifndef ENGINE_PCX_H_
22 #define ENGINE_PCX_H_
23
24 #include <engine/palette.h>
25
26 struct pcx_head {
27         unsigned short width, height;
28         unsigned char encoded[128];
29 };
30
31 int pcx_init_header(struct pcx_head *head);
32 int pcx_write_scanline(const struct pcx_head *head, const unsigned char *src, FILE *f);
33 int pcx_write_palette(EnginePalette *palette, FILE *f);
34
35 #endif