]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blob - src/uobject/loadable.h
uobject: Namespace changes.
[upkg.git] / src / uobject / loadable.h
1 /*
2  *  upkg: tool for manipulating Unreal Tournament packages.
3  *  Copyright (C) 2009 Nick Bowler
4  *
5  *  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
6  *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
7  *  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
8  *  (at your option) any later version.
9  *
10  *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
11  *  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
12  *  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
13  *  GNU General Public License for more details.
14  *
15  *  You should have received a copy of the GNU General Public License
16  *  along with this program; if not, write to the Free Software
17  *  Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
18  */
19
20 #ifndef U_OBJECT_LOADABLE_H_
21 #define U_OBJECT_LOADABLE_H_
22
23 #include <stdio.h>
24 #include <glib-object.h>
25
26 #define U_OBJECT_TYPE_LOADABLE (u_object_loadable_get_type())
27 #define U_OBJECT_LOADABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_CAST(obj, \
28         U_OBJECT_TYPE_LOADABLE, UObjectLoadable)
29 #define U_OBJECT_IS_LOADABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_TYPE(obj, \
30         U_OBJECT_TYPE_LOADABLE)
31 #define U_OBJECT_LOADABLE_GET_INTERFACE(inst) G_TYPE_INSTANCE_GET_INTERFACE \
32         (inst, U_OBJECT_TYPE_LOADABLE, UObjectLoadable)
33
34 typedef struct UObjectLoadable UObjectLoadable;
35
36 /*
37  * Interface for UObjects supporting "load" and "unload".  These are generally
38  * objects that need to allocate large amounts of memory in order to be
39  * useful -- textures and sounds, for example -- where you might want to keep
40  * around instances but the actual texture or sound data is not needed.
41  */
42 struct UObjectLoadable {
43         GTypeInterface parent;
44
45         int (*load)(GObject *obj);
46         void (*unload)(GObject *obj);
47 };
48
49 GType u_object_loadable_get_type(void);
50
51 int u_object_load(GObject *obj);
52 void u_object_unload(GObject *obj);
53
54 #endif