]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blobdiff - src/uobject/loadable.h
uobject: Make interface functions take UObjects directly.
[upkg.git] / src / uobject / loadable.h
index ff5fd6342da46fda7656516df3833253d39797b4..d862583890fac12a6609b0b0ca6e25083f758d97 100644 (file)
@@ -1,10 +1,10 @@
 /*
  *  upkg: tool for manipulating Unreal Tournament packages.
- *  Copyright (C) 2009 Nick Bowler
+ *  Copyright © 2009-2011 Nick Bowler
  *
- *  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
+ *  This program is free software: you can redistribute it and/or modify
  *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
- *  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
+ *  the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
  *  (at your option) any later version.
  *
  *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
  *  GNU General Public License for more details.
  *
  *  You should have received a copy of the GNU General Public License
- *  along with this program; if not, write to the Free Software
- *  Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
+ *  along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
  */
 
-#ifndef UOBJECT_LOADABLE_H_
-#define UOBJECT_LOADABLE_H_
+#ifndef U_OBJECT_LOADABLE_H_
+#define U_OBJECT_LOADABLE_H_
 
-#include <stdio.h>
-#include <glib-object.h>
+#include <uobject/uobject.h>
 
-#define UOBJECT_TYPE_LOADABLE (uobject_loadable_get_type())
-#define UOBJECT_LOADABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_CAST(obj, \
-       UOBJECT_TYPE_LOADABLE, UObjectLoadable)
-#define UOBJECT_IS_LOADABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_TYPE(obj, \
-       UOBJECT_TYPE_LOADABLE)
-#define UOBJECT_LOADABLE_GET_INTERFACE(inst) G_TYPE_INSTANCE_GET_INTERFACE \
-       (inst, UOBJECT_TYPE_LOADABLE, UObjectLoadable)
+#define U_TYPE_OBJECT_LOADABLE (u_object_loadable_get_type())
+#define U_OBJECT_LOADABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_CAST(obj, \
+       U_TYPE_OBJECT_LOADABLE, UObjectLoadableIface)
+#define U_OBJECT_IS_LOADABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_TYPE(obj, \
+       U_TYPE_OBJECT_LOADABLE)
+#define U_OBJECT_LOADABLE_GET_INTERFACE(inst) G_TYPE_INSTANCE_GET_INTERFACE \
+       (inst, U_TYPE_OBJECT_LOADABLE, UObjectLoadableIface)
 
-typedef struct UObjectLoadable UObjectLoadable;
+typedef struct UObjectLoadableIface UObjectLoadableIface;
 
 /*
  * Interface for UObjects supporting "load" and "unload".  These are generally
@@ -39,16 +37,16 @@ typedef struct UObjectLoadable UObjectLoadable;
  * useful -- textures and sounds, for example -- where you might want to keep
  * around instances but the actual texture or sound data is not needed.
  */
-struct UObjectLoadable {
+struct UObjectLoadableIface {
        GTypeInterface parent;
 
-       int (*load)(GObject *obj);
-       void (*unload)(GObject *obj);
+       int (*load)(UObject *obj);
+       void (*unload)(UObject *obj);
 };
 
-GType uobject_loadable_get_type(void);
+GType u_object_loadable_get_type(void);
 
-int uobject_load(GObject *obj);
-void uobject_unload(GObject *obj);
+int u_object_load(GObject *obj);
+void u_object_unload(GObject *obj);
 
 #endif