]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blob - src/uobject/exportable.h
6aa58b37a4b222ad71478c2355a1b71b384ab16d
[upkg.git] / src / uobject / exportable.h
1 /*
2  *  upkg: tool for manipulating Unreal Tournament packages.
3  *  Copyright (C) 2009 Nick Bowler
4  *
5  *  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
6  *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
7  *  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
8  *  (at your option) any later version.
9  *
10  *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
11  *  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
12  *  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
13  *  GNU General Public License for more details.
14  *
15  *  You should have received a copy of the GNU General Public License
16  *  along with this program; if not, write to the Free Software
17  *  Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
18  */
19
20 #ifndef UOBJECT_EXPORTABLE_H_
21 #define UOBJECT_EXPORTABLE_H_
22
23 #include <stdio.h>
24 #include <glib-object.h>
25
26 #define UOBJECT_TYPE_EXPORTABLE (uobject_exportable_get_type())
27 #define UOBJECT_EXPORTABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_CAST(obj, \
28         UOBJECT_TYPE_EXPORTABLE, UObjectExportable)
29 #define UOBJECT_IS_EXPORTABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_TYPE(obj, \
30         UOBJECT_TYPE_EXPORTABLE)
31 #define UOBJECT_EXPORTABLE_GET_INTERFACE(inst) G_TYPE_INSTANCE_GET_INTERFACE \
32         (inst, UOBJECT_TYPE_EXPORTABLE, UObjectExportable)
33
34 typedef struct UObjectExportable UObjectExportable;
35
36 /*
37  * Interface for UObjects that support exporting to a file.  For example, a
38  * texture might be saved to disk as a PNG image for editing.
39  */
40 struct UObjectExportable {
41         GTypeInterface parent;
42
43         int (*export)(GObject *obj, FILE *f);
44         int (*export_name)(GObject *obj, char *buf, size_t n);
45 };
46
47 GType uobject_exportable_get_type(void);
48
49 /*
50  * Export the object by writing it to the given FILE handle, which must have
51  * been opened for writing in binary mode.
52  */
53 int uobject_export(GObject *obj, FILE *f);
54
55 /*
56  * Get the suggested output filename.  Not more than n-1 characters of the
57  * filename will be written to buf, and the result is always null terminated.
58  * Returns the number of characters that would be written if the buffer was
59  * not bounded.  It is valid to call this function with a NULL buffer and a 0
60  * size in order to determine how large the buffer needs to be.
61  */
62 int uobject_export_name(GObject *obj, char *buf, size_t n);
63
64 #endif