]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blob - src/uobject/module.h
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[upkg.git] / src / uobject / module.h
1 /*
2  *  upkg: tool for manipulating Unreal Tournament packages.
3  *  Copyright (C) 2009 Nick Bowler
4  *
5  *  This program is free software; you can redistribute it and/or modify
6  *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
7  *  the Free Software Foundation; either version 2 of the License, or
8  *  (at your option) any later version.
9  *
10  *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
11  *  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
12  *  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
13  *  GNU General Public License for more details.
14  *
15  *  You should have received a copy of the GNU General Public License
16  *  along with this program; if not, write to the Free Software
17  *  Foundation, Inc., 59 Temple Place, Suite 330, Boston, MA  02111-1307  USA
18  */
19
20 #ifndef UOBJECT_MODULE_H_
21 #define UOBJECT_MODULE_H_
22
23 #include <glib-object.h>
24
25 /*
26  * Initialize the UObject module system.  Returns 0 on success, -1 otherwise.
27  * The module system can be safely initialized multiple times.
28  */
29 int uobject_module_init(void);
30
31 /*
32  * Shutdown the UObject module system.  Returns 0 on success, -1 otherwise.
33  * The module system is only shut down when this function has been called as
34  * many times as uobject_module_init.
35  */
36 int uobject_module_exit(void);
37
38 /*
39  * Get a class handle from the UObject module system.  This will load the
40  * appropriate shared object if necessary.  The resulting handle can then be
41  * used to create instances of the class with g_object_new.
42  *
43  * Returns 0 on failure.
44  */
45 GType uobject_module_get_class(const char *package, const char *class);
46
47 #endif