]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blob - src/uobject/module.h
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[upkg.git] / src / uobject / module.h
1 /*
2  *  upkg: tool for manipulating Unreal Tournament packages.
3  *  Copyright © 2009-2011 Nick Bowler
4  *
5  *  This program is free software: you can redistribute it and/or modify
6  *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
7  *  the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
8  *  (at your option) any later version.
9  *
10  *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
11  *  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
12  *  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
13  *  GNU General Public License for more details.
14  *
15  *  You should have received a copy of the GNU General Public License
16  *  along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
17  */
18
19 #ifndef U_OBJECT_MODULE_H_
20 #define U_OBJECT_MODULE_H_
21
22 #include <glib-object.h>
23
24 /*
25  * Initialize the UObject module system.  Returns 0 on success, -1 otherwise.
26  * The module system can be safely initialized multiple times.
27  */
28 int u_object_module_init(void);
29
30 /*
31  * Shutdown the UObject module system.  Returns 0 on success, -1 otherwise.
32  * The module system is only shut down when this function has been called as
33  * many times as u_object_module_init.
34  */
35 int u_object_module_exit(void);
36
37 /*
38  * Get a class handle from the UObject module system.  This will load the
39  * appropriate shared object if necessary.  The resulting handle can then be
40  * used to create instances of the class with g_object_new.
41  *
42  * Returns 0 on failure.
43  */
44 GType u_object_module_get_class(const char *package, const char *class);
45
46 #endif