]> git.draconx.ca Git - rrace.git/commit
motif: simplify border_clear implementation.
authorNick Bowler <nbowler@draconx.ca>
Wed, 7 Dec 2022 06:37:25 +0000 (01:37 -0500)
committerNick Bowler <nbowler@draconx.ca>
Fri, 9 Dec 2022 03:13:59 +0000 (22:13 -0500)
commit1ad1b0dcce2ad67f1aaa559c7a76cf0a6cbab03b
treef3bad74c06f5c0f9eda9846d3e516a17ff6ee62d
parent86abb005c1109dfb7ac55f0d38474c5fdcb52b78
motif: simplify border_clear implementation.

This was cute, but since we no longer draw empty tiles in response to
expose events there are only two situations where the optimized border
clear is actually used:

  - when the game is won, or
  - when the window is resized.

In both cases the entire border needs to be cleared, meaning all this
code to reduce the number of drawing calls is optimizing for a case
that literally never happens.
src/x11.c