]> git.draconx.ca Git - upkg.git/blob - src/uobject/exportable.h
uobject: Make interface functions take UObjects directly.
[upkg.git] / src / uobject / exportable.h
1 /*
2  *  upkg: tool for manipulating Unreal Tournament packages.
3  *  Copyright © 2009-2011 Nick Bowler
4  *
5  *  This program is free software: you can redistribute it and/or modify
6  *  it under the terms of the GNU General Public License as published by
7  *  the Free Software Foundation, either version 3 of the License, or
8  *  (at your option) any later version.
9  *
10  *  This program is distributed in the hope that it will be useful,
11  *  but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of
12  *  MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the
13  *  GNU General Public License for more details.
14  *
15  *  You should have received a copy of the GNU General Public License
16  *  along with this program.  If not, see <http://www.gnu.org/licenses/>.
17  */
18
19 #ifndef U_OBJECT_EXPORTABLE_H_
20 #define U_OBJECT_EXPORTABLE_H_
21
22 #include <stdio.h>
23 #include <uobject/uobject.h>
24
25 #define U_TYPE_OBJECT_EXPORTABLE (u_object_exportable_get_type())
26 #define U_OBJECT_EXPORTABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_CAST(obj, \
27         U_TYPE_OBJECT_EXPORTABLE, UObjectExportableIface)
28 #define U_OBJECT_IS_EXPORTABLE(obj) G_TYPE_CHECK_INSTANCE_TYPE(obj, \
29         U_TYPE_OBJECT_EXPORTABLE)
30 #define U_OBJECT_EXPORTABLE_GET_INTERFACE(inst) G_TYPE_INSTANCE_GET_INTERFACE \
31         (inst, U_TYPE_OBJECT_EXPORTABLE, UObjectExportableIface)
32
33 typedef struct UObjectExportableIface UObjectExportableIface;
34
35 /*
36  * Interface for UObjects that support exporting to a file.  For example, a
37  * texture might be saved to disk as a PNG image for editing.
38  */
39 struct UObjectExportableIface {
40         GTypeInterface parent;
41
42         int (*export)(UObject *obj, FILE *f);
43         int (*export_name)(UObject *obj, char *buf, size_t n);
44 };
45
46 GType u_object_exportable_get_type(void);
47
48 /*
49  * Export the object by writing it to the given FILE handle, which must have
50  * been opened for writing in binary mode.
51  */
52 int u_object_export(GObject *obj, FILE *f);
53
54 /*
55  * Get the suggested output filename.  Not more than n-1 characters of the
56  * filename will be written to buf, and the result is always null terminated.
57  * Returns the number of characters that would be written if the buffer was
58  * not bounded.  It is valid to call this function with a NULL buffer and a 0
59  * size in order to determine how large the buffer needs to be.
60  */
61 int u_object_export_name(GObject *obj, char *buf, size_t n);
62
63 #endif