]> git.draconx.ca Git - gob-dx.git/blobdiff - doc/gob.1.in
Release 0.92.3
[gob-dx.git] / doc / gob.1.in
index 40916fd87335d3b33ccdc8456dad984225724bb5..22c39f01837e05b63d0437d6107e98b409a081c0 100644 (file)
@@ -10,9 +10,9 @@
 GOB \- The GTK+ Object Builder
 .SH SYNOPSIS
 .PP
-.B gob [-?] [-h] [--help] [--version] [-w] [--exit-on-warn]
-[--no-exit-on-warn] [--for-cpp] [--no-gnu] [--always-private-header]
-[--no-private-header] [--no-touch-headers] file
+.B gob
+[ option ] ...
+file
 .SH DESCRIPTION
 .PP
 GTK+ Object Builder is a simple preprocessor for easily creating
@@ -548,6 +548,42 @@ argument lists and virtual and signal method names as it might confuse the
 PARENT_HANDLER macro.  In fact avoiding all names with three underscores is
 the best policy when working with gob.
 
+.SH USING GTK-DOC STYLE INLINE DOCUMENTATION
+.PP
+If you want to use gtk-doc style inline documentation for your objects, you
+can do one of two things.  First, you could include the inline documentation
+comments in your %{ %} section which will then be put verbatim into the
+output source file.  This is the way you should use for functions you define
+outside of the class.
+.PP
+For class methods, you should use a gtk+ style comment, however it can be
+indented any number of tabs or spaces and you can use the short method name
+without the type prefix.  Gob will automatically try to extract these and
+translate to full names and put them in the output source file.  An example
+would be:
+.fi
+
+  class Gtk:Button:Example from Gtk:Button {
+          /**
+           * new:
+           *
+           * Makes a new #GtkButtonExample widget
+           *
+           * Returns: a new widget
+           **/
+          public
+          GtkWidget *
+          new(void)
+          {
+                  return GTK_WIDGET(GET_NEW);
+          }
+  } 
+
+.fi
+If the function you are documenting is a signal or a virtual then it will
+be documentating the wrapper that starts that virtual function or emits
+that signal.
+
 .SH DEALING WITH CIRCULAR HEADERS
 .PP
 Sometimes you may need to use an object of type MyObjectA in the MyObjectB